Тема уроку: Ускладнене просте речення.
8 клас Систематизація й узагальнення знань учнів
Мета уроку: повторити, узагальнити, систематизувати
знання учнів
про просте речення;
формувати
вміння розрізняти
прості речення, правильно їх інтонувати,
розставляти
розділові знаки ;
удосконалювати
вміння учнів робити
синтаксичний
розбір простих речень;
розвивати зв’язне
мовлення учнів;
виховувати любов до природи , рідного краю
Тип уроку:
урок узагальнення, систематизації
набутих знань
Обладнання: підручник, картки, схеми
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ.Мотивація навчальної діяльності
(повідомлення
теми, мети, завдань уроку)
Епіграф: О мій прекрасний рідний краю,
За тебе кращого нема, я знаю
Н.Смаль
ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів
1.Лінгвістичний діалог із класом (за
схемою)
Відповіді учнів:
-за метою висловлювання просте речення буває…
( розповідне, питальне, спонукальне).
-За наявністю головних членів…( односкладні, двоскладні).
-За емоційним забарвленням…(окличне, неокличне).
-За наявністю другорядних членів…( поширене, непоширене)
-За висловленням думки …(повне, неповне).
-За наявністю ускладнювальних компонентів…
( ускладнене, неускладнене).
2.Робота з таблицею:
-Просте речення може ускладнюватися…
( однорідними членами речення, звертанням, вставним
елементом, відокремленим членом).
ІV. Закріплення здобутих знань та формування
практичних умінь
і навичок( тренувальні вправи)
1. Установити відповідність : визначити, чим
ускладнене просте речення. Поставити розділові знаки
1.Жовтіють повсюди кульбаби,
перші весняні квіти
наших полів.
2.Десь далеко, із-за
темного соснового лісу,
обізвався грім.
3.Луги, струшуючи срібну
росу, розляглися співами
своїх соловейків.
4.Село, оповите тишею,
дихало пахощами квітучих садків.
А- відокремлене означення
Б-
відокремлена обставина
В-
відокремлена прикладка
Г-
відокремлений уточнювальний член речення
А Б В
Г
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Інтерактивна вправа (робота в парах
):
Утворити варіанти поданого речення:
Такої пізньої весни ще не було
1 пара:
ускладнити речення однорідними членами речення.
2 пара: ускладнити речення вставним словом.
3 пара: ускладнити речення відокремленим
означенням.
3. Творче конструювання:
З кожної пари наведених простих
речень утворити
речення з відокремленими
членами:
1.Холодний вітер проймав наскрізь. Він був різкий і
поривчастий.
2.Яблуня вкрилася білим пахучим
цвітом. Вона звеселяла
весняний садок.
3.Довкола села простягся вічнозелений
сосновий ліс.
Він є джерелом багатства і
краси.
4.Святим для мене є матусин рушник.
Рушник заквітчаний зеленим
барвінком і червоною калиною.
4. Повторення схеми розбору простого
речення
- Визначити граматичну основу речення і довести, що воно просте.
2. Указати
на особливості будови простого речення:
а) односкладне чи двоскладне: якщо односкладне, то яке саме;
б) поширене чи непоширене;
в)повне чи неповне;
3. З’ясувати вид
речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням.
5.
Розібрати речення за його членами. Вказати, чим вони виражені.
6. Пояснити розділові знаки.
5. Робота біля дошки. Синтаксичний
розбір речень:
1.У калині, кажуть, цілюща сила й
чарівна краса.
2.Спить моє рідне село, оповите
серпанком нічним
(індивідуальна робота)
6.Усний синтаксичний розбір простого
речення:
Слався, рідна земле моя, рясними садами, квітучими
полями.
( повторення: односкладні речення;
розділові знаки
при звертанні)
7.Робота з епіграфом :пояснити розділові знаки .
Визначити, чим ускладнене просте речення.
Завдання: дібрати синоніми до «рідний
край»).
V.Узагальнююча вправа:
орфографічний практикум: пояснити
розділові знаки в реченнях:
1.Здається я ще ніколи не помічав
такої чаруючої краси на Десні.
2.У
тих піснях оживає і босоноге дитинство і матусина пісня колискова
тихе надвечір’я і біленька вишня в саду.
3.Про тебе рідний мій краю пісня
щира лине й серце мені звеселяє.
VІ.Домашнє
завдання:
Високий
рівень: написати творчу роботу «Моє
рідне село»,
використовуючи ускладнені прості речення
Достатній рівень: підручник, стор. 250, завд.28,
поставити розділові знаки
Середній рівень: побудувати прості речення зі звертаннями
та
вставними словами
VІІ.Мотивація оцінок .Підсумки
уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар