Тема уроку: Картини
природи у творах Т.Г. Шевченка.
5 клас «Садок вишневий коло хати»
Навчальна мета: ознайомити учнів із поезіями Тараса Шевченка,
де відтворено
картини природи,
розкрити настрої пейзажних творів поета,
проаналізувати твір «Садок вишневий коло хати…»
Розвивальна: розвивати вміння виразно читати
поезії,
знаходити в них засоби мовної виразності,
розвивати творчі здібності, зв’язне мовлення,
мислення
учнів. пізнавальні інтереси
Виховна: виховувати почуття прекрасного,
любов до природи,
захоплення красою природи
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, ілюстративні матеріали,
виставка творів поета, малюнків учнів; комп’ютерне
забезпечення
Хід
уроку
І.Організаційний момент
ІІ.Повідомлення теми , мети, завдань уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Слово вчителя:
Діти , на попередніх уроках ви дізналися про дитинство Тараса Шевченка, його
гіркі дитячі поневіряння.
У початкових
класах ви вивчали поезії цього видатного
поета. Хотілося б послухати твори Тараса Шевченка у вашому виконанні. Зверніть
увагу на ілюстровану виставку до творів Кобзаря.
2.Виразне читання
учнями поезій Тараса Шевченка :
«Зоре моя
вечірняя» , « Реве та стогне Дніпр широкий», «Зацвіла в долині червона калина»,
«За сонцем хмаронька пливе»,»Сонце сходить, гори чорніють»
(використання
ілюстрацій до творів Шевченка)
3. Бесіда з учнями:
1.Які почуття викликали у вас прочитані поезії?
2.Чи бачили ви вечірні зорі на небі? Опишіть їх.
3.А чи бачили ви розбурханий Дніпр?Які враження?
Учитель: усі, гадаю, ви бачили, як пливуть по небу хмарки, як сонце сходить,
І чули, звичайно, як у ранковий
час соловейко в садочку співає..
Такі чудові картини природи змалював Тарас Шевченко у
своїх творах.
ІV.Повідомлення
теми , мети, завдань уроку
V.
Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу
1.Учитель:
Ви, діти , уже знаєте , що Тарас Шевченко був ув’язнений у казематі.
2.Словникова робота-
каземат-це приміщення, де тримали в’язнів.
Там поет написав 13 поезій. Серед них і «Садок вишневий
коло хати…»
3.Проблемне запитання:
Як ви, діти, думаєте, що спонукало поета до написання
вірша?
Учитель:
Тарас Шевченко
дуже любив природу. І описав її майстерно, зворушливо,
з великою
любов’ю.
4.Читання поезії «Садок вишневий коло хати» учителем, а потім – ученицею.
5.Бесіда-діалог :
1.Які картини виникли у вашій уяві?
2. Які зорові, слухові
образи є в поезії?
3. Визначте слова, що
передають український колорит.
4. Що ви можете
сказати про звичаї української родини на основі
поезії?
5.Образ «коло хати» є
символом чого? (спокою, захищеності)
6.А чи
збираєтеся ви , діти, родиною влітку вечеряти на природі,
у садочку? Опишіть таку картину (учнівські розповіді)
6.Робота з картиною до поезії «Садок вишневий коло хати»
7. Колективна робота з учнями: визначення
теми, ідеї вірша ,рими
8. Загадка:
Один
десятирічний хлопчик дорікав мамі: «Чому ти не повезла
мене весною в село до бабусі - я там таке
пропустив!»
Поміркуйте: що він
пропустив?
9.Презентація малюнків до поезії «Садок вишневий коло
хати»
Словесне малювання.
Учитель: розгляньте свої малюнки. Використовуючи засоби мовної виразності, доповніть малюнок словесною характеристикою
10.Робота з художніми тропами.
Доповніть
текст власними епітетами й порівняннями:
…вечір спадав на землю.
Із саду
линула… солов’їна пісня, неначе…хор зібрався на
свій…концерт.. Затихли в … саду … солов’ї.
…Зоря сяяла на …
небі, неначе ….
VІ.Узагальнення
вивченого
VІІ.
Підсумки уроку. Домашнє завдання-вивчити напам’ять
«Садок вишневий коло хати».
Немає коментарів:
Дописати коментар